● Prikolico običajno uporabljate za prevoz težjih tovorov in pri večji hitrosti, v primeru težav prikolica lahko povzroči veliko materialno škodo ali poškodbe ljudi.
● Če se prikolica na primer odpne, nimate nobenega nadzora nad njo in škodo, katero bo povzročila.
● Vaš avtomobil preverjajo na vsakem tehničnem pregledu, pri prikolicah NDM do 750 kg pa je to bolj redko.
● Prometna policija (posebej v tujini) je začela bolj pogosto preverjati brezhibnost prikolic in te kontrole lahko privedejo do izreka kazni in do izločitve prikolice iz prometa.
● Slabo vzdrževanje priklopnega vozila lahko ima katastrofalne posledice.
Mnenja glede vzdrževanja in popravil prikolic so zelo različna. Mi vam priporočamo, da zaradi lastne varnosti in zaradi drugih udeležencev v prometu redno opravljate preglede in vzdrževalna dela opisana v nadaljevanju.
Pred vsako občasno uporabo preverite naslednje:
● delovanje signalizacije
● prazni hod priklopa - zračnost oz. obrabljenost kroglične sklopke
● tlak v pnevmatikah
● zadostno pritrjenost kolesnih vijakov
● nameščenost in stanje varovalne vrvenice oz. varovalne verige
● nameščenost in pritrditev registrske tablice
● pravilnost razporeditve in pritrjenost tovora (nekatere prikolice imajo podporno kolo z tehtnico in ta vam pokaže tudi kakšna je vertikalna obremenitev kljuke vlečnega vozila)
Po prevoženih 800 do 1000 km (to je posebej pomembno na novi prikolici oz prikolici, ki je prišla iz servisa)
● preverjanje delovanja zavor
● preverjanje obrabljenosti oz. zračnosti ležajev
● preverjanje trdnosti vijačnih spojev
Priporočeni intervali:
● Prikolice ki se intenzivno uporabljajo in prikolice za prevoz čolnov, na 3 mesece ali na 5000 prevoženih kilometrov
● Lahke prikolice in prikolice, ki se uporabljajo občasno, na 6 mesecev ali na 5.000 prevoženih kilometrov.
● Ob nakupu rabljene prikolice
Priporočeni obseg del:
● kontrola delovanja signalizacije
● kontrola praznega hoda priklopa
● kontrola stanja varovalne vrvenice
● preverjanje stanja koles ter stanja in tlaka pnevmatik (neenakomerna obraba je običajno znak, da so težave z osjo ali zavornim sistemom)
● demontaža koles in preverjanje stanja pesta
● vizualni pregled osi in oja (da ni kaj poškodovano)
● preverjanje stanja ležajev
● preverjanje stanja zavornih oblog
● preverjanje stanja zavornih bobnov (da niso poškodovani)
● preverjanje stanja zavornih poteg
● čiščenje, in nastavitev zavornega sistema
● kontrola in nastavitev delovanja naletne zavore
● kontrola in nastavitev delovanja ročne zavore
● kontrola zadostne pritrjenosti kolesnih matic
● pregled stanja (obrabljenost) in delovanja podpornega kolesa
● pregled električne napeljave (za poškodbe)
● kontrola delovanja vseh zapiračev in privezov (poškodbe)
● kontrola vseh vijačnih spojev (posebna pozornst pritrjenosti oja, priklopa in osi)
● pregled stanja karoserije (poškodbe, razpoke, praske, korozija)
Priporočeni intervali:
● Prikolice, ki se intenzivno uporabljajo in prikolice za prevoz čolnov na 3 mesece ali na 5000 prevoženih kilometrov
● Lahke prikolice in prikolice, ki se uporabljajo občasno na 6 mesecev oziroma 8 do 10.000 prevoženih kilometrov.
● Ob nakupu rabljene prikolice
Priporočeni obseg del:
● kontrola delovanja signalizacije
● kontrola praznega hoda priklopa
● kontrola stanja varovalne vrvenice
● preverjanje stanje koles ter stanja in tlaka pnevmatik (neenakomerna obraba je običajno znak, da so težave z osjo ali zavornim sistemom)
● demontaža koles in preverjanje stanja pesta
● vizualni pregled osi in oja (da ni kaj premaknjeno ali poškodovano)
● preverjanje stanja ležajev
● kontrola zadostne pritrjenosti kolesnih matic
● pregled stanja (obrabljenost) in delovanja podpornega kolesa
● pregled električne napeljave (za poškodbe)
● kontrola delovanja vseh zapiračev in privezov (poškodbe)
● kontrola vseh vijačnih spojev (posebna pozornost pritrjenosti oja, priklopa in osi)
● pregled stanja karoserije (poškodbe, razpoke, praske, korozija)
Če boste izvajali priporočene preglede in vzdrževalna dela, verjetno boste ugotovili, da je vaša prikolica zmeraj pripravljena za uporabo. V nasprotnem se vam lahko zgodi, da bo manjša napaka povzročila večjo napako, a to je na koncu običajno povezano z večjimi materialnimi stroški, da ne govorimo o posledicah kakšne imajo nesreče do katerih lahko pride zaradi tehnično neispravne prikolice.
Če priklopno vozilo miruje, še vedno je priporočljivo izvesti priporočena vzdrževalna dela, saj lahko zavorni deli, ležaji in sklopke zarjavijo, pnevmatike izgubijo vozne karakteristike, električna napeljava lahko oksidira in preneha delovati.
● Zavorne potege se zagozdijo zaradi pomanjkanja gibanja, to običajno pripelje do drgnjenja zavornih oblog po zavornem bobnu. Zaradi tega je zaviranje neučinkovito in poraba goriva je povečana. Posledica je tudi hitra obraba zavornih oblog in poškodbe zavornega bobna. Pri tem se zavorne obloge in boben pregrevajo, mast se utekočini in izteče iz ležaja in bobna ter pride do poškodb kolesnega ležaja. Najhujše je, če zaradi tega pride še do nesreče.
● Zaradi pomanjkanja gibanja se kolesni ležaj ne podmazuje in lahko korodira. Slab kolesni ležaj vas običajno opozori na ta način, da kolo med vožnjo začne rahlo opletati. Na to bodite pozorni in nemudoma ukrepajte! Dokončna odpoved kolesnega ležaja običajno ima hujše posledice, ker pri tem kompletno kolo lahko odpade med vožnjo in zaradi tega lahko pride do hude nesreče.
● Zaradi pomanjkanja gibanja lahko pride do deformacij pnevmatik. Deformirane oziroma ekscentrične pnavmatike običajno pritegnejo pozornost s poskakovanjem prikolice med vožnjo. Če tega ne opazite, lahko se vam zgodi da pretirano poskakovanje povzroči odpetje prikolice, poškodbe ali nesrečo.
Če imate prikolico, poskrbite, da je dobro vzdrževana in da so zavore učinkovite. V nasprotnem primeru lahko posredno povzročite smrt ali invalidnost tretje osebe ali svojih najdražjih.
ZA TEHNIČNO BREZHIBNOST POSKRBI NAŠ SERVIS
ŽELIMO VAM VARNO VOŽNJO S TEHNIČNO BREZHIBNO PRIKOLICO